Je gebruikt een oude browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken. Update mijn browser nu
FAQ

Steun ons door te doneren

Wij voelen ons gesteund met elk bedrag, helemaal nu in deze onzekere tijd.

Stichting Steunfonds Drents Museum zorgt ervoor dat je donatie kan worden ingezet voor onder meer tentoonstellingen, aankopen, restauraties, onderzoek, publicaties en speciale projecten. Deze Stichting is opgericht in 2004 en ondersteunt de belangen van het Drents Museum in brede zin.

Selecteer het bedrag dat je zou willen doneren:

We zouden je graag bedanken voor je bijdrage. Vul hieronder je contactinformatie in als je een reactie van ons op prijs stelt.

Veelgestelde vragen

FAQ – online ticketing

  • Waarom online een ticket aanschaffen?

    Door het kiezen van een voorkeursdatum weten wij wanneer je van plan bent het museum te bezoeken. Zo kunnen wij je vooraf optimaal informeren. Bezoek op die dag is echter niet verplicht. Een ticket gekocht voor een Sprezzatura? Dat ticket blijft geldig tot en met 3 november 2019.

  • Hoe ontvang ik mijn ticket(s)?

    Zodra de bestelling is bevestigd en betaald, wordt er een e-mail met de ticket(s) gestuurd naar het opgegeven mailadres. De mail ontvang je binnen enkele minuten in jouw inbox. Geen mail ontvangen? Dan kan het zijn dat de e-mail in je spambox is beland. Is de mail ook niet in de spambox terecht gekomen? Neem dan contact op met onze helpdesk via +31 (0)20 244 2877 of ticketsupport@cm.com. Bereikbaar van maandag tot en met zondag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Is het nodig om de ticket(s) te printen?

    Nee, dat is niet nodig. Onze scanners kunnen de tickets vanaf mobiele telefoons lezen. Houd de ticket gereed bij de ingang van het museum, dit versnelt de doorloop.

  • Ik heb problemen met het bestellen van een online ticket. Wat moet ik doen?

    Neem bij problemen contact op met onze helpdesk via +31 (0)20 244 2877 of ticketsupport@cm.com. Bereikbaar van maandag tot en met zondag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Waarom moet ik een voorkeursdatum opgeven voor een bezoek aan het Drents Museum?

    Door het kiezen van een voorkeursdatum weten wij wanneer je van plan bent het museum te bezoeken. Zo kunnen wij je vooraf optimaal informeren. Bezoek op die dag is echter niet verplicht. Tickets die gekocht zijn voor een bezoek in 2018 zijn geldig tot en met 31 december 2018. Een ticket gekocht voor een bezoek in 2019? Dat ticket blijft geldig tot en met 31 december 2019.

  • Kan ik een online ticket voor iemand anders kopen?

    Wat een leuk idee! Natuurlijk is het mogelijk om een ticket voor iemand anders te kopen. Leuk om bijvoorbeeld cadeau te doen. Nadat de betaling is voldaan, ontvang je het ticket in de mail. Het ticket kun je vervolgens naar de desbetreffende persoon doorsturen.

  • Kan ik aan de kassa ook een ticket kopen?

    Ja, dat is mogelijk. Tickets kunnen tijdens openingstijden worden gekocht en zijn enkel geldig voor de desbetreffende dag. Houd wel rekening met een eventuele wachtrij voor de kassa van het Drents Museum.

  • Ik ben in het bezit van een OV-begeleiderskaart. Mag mijn begeleider dan gratis mee naar binnen?

    Bezoekers die zich niet zelfstandig door het museum kunnen bewegen, mogen op vertoon van een OV-begeleiderskaart gratis één begeleider meenemen. Voor de begeleider hoeft online geen ticket te worden gekocht. De bezoeker dient wel een ticket te kopen. Dit kan aan de kassa of online.

  • Ik heb een museumkaart, mag ik dan gratis naar het Drents Museum?

    Nee, tijdens de tentoonstelling van Sprezzatura geldt een toeslag. Kom je voor de tweede keer de tentoonstelling van Sprezzatura bekijken? Dan mag je wel gratis naar binnen op vertoon van de museumkaart met Sprezzatura-sticker. Deze sticker ontvang je bij het eerste bezoek.

  • Moet ik met een pas waarmee ik gratis toegang heb tot het Drents Museum ook online een ticket kopen?

    Bezoekers in het bezit van een Vriendenpas, ICOM-pas, Rembrandtkaart of BankGiro Loterij VIP-KAART hoeven online geen ticket(s) te kopen tijdens de tentoonstelling van Sprezzatura. Vergeet bij een bezoek aan het Drents Museum niet de pas waarmee je gratis toegang hebt.

  • Ik heb een BankGiro Loterij VIP-kaart, mag ik dan gratis naar het Drents Museum?

    Ja, met een BankGiro Loterij VIP-kaart heb je gratis toegang tot het Drents Museum. Je hoeft daarom vooraf geen online ticket te kopen. De BankGiro Loterij VIP-kaart moet bij binnenkomst wel gescand worden aan de kassa bij de hoofdentree.

  • Hoe maak ik gebruik van een kortingscode?

    Direct op de eerste pagina kun je onderaan de kortingscode verzilveren. Klik op ‘Ik heb een kortingscode’ vervolgens kun je hier de kortingscode invoeren. Vergeet bij het bezoek aan het Drents Museum de kortingsvoucher niet mee te nemen. Zowel het ticket als de voucher worden gecontroleerd bij het scannen.

  • Ik wil een rondleiding boeken. Hoe doe ik dat?

    Rondleidingen in het Drents Museum zijn mogelijk voor groepen vanaf 10 personen. Voor het maken van een boeking voor het Drents Museum kun je contact opnemen met de afdeling Reserveringen via reserveringen@drentsmuseum.nl of 0592 - 377 709.

  • Kan ik mijn ticket(s) na aankoop retourneren?

    Eenmaal gekochte tickets kunnen niet gerestitueerd worden.

  • Wanneer is het museum geopend?

    Het Drents Museum is geopend van dinsdag tot en met zondag van 11.00 tot 17.00 uur. Tijdens feestdagen en in schoolvakanties is het museum ook op maandag geopend. Het museum is gesloten op de volgende dagen: nieuwjaarsdag (1 januari), Koningsdag (27 april) en eerste kerstdag (25 december). Klik hier voor een volledig overzicht van de openingstijden en -dagen van het museum en de Museumtuin.

  • Waar is het Drents Museum?

    Het Drents Museum bevindt zich aan de Brink 1 in Assen, op loopafstand van het trein- en busstation. Klik hier voor routebeschrijvingen en parkeermogelijkheden.

  • Is het museum goed toegankelijk voor mindervaliden?

    Het grootste deel van het museum is goed toegankelijk voor mensen die minder goed ter been zijn. De meeste verdiepingen zijn bereikbaar met de lift en er zijn rolstoeltoegankelijke toiletten aanwezig. In het museum zijn gratis rolstoelen, rollators en vouwkrukjes aanwezig voor iedereen die hier gebruik van wil maken. Omdat het aantal rolstoelen en rollators beperkt is, raden wij aan te reserveren via +31 (0)592 - 377 773. Helaas is een deel van het monumentale gedeelte van het museum minder goed te bereiken. Klik hier voor meer informatie over toegankelijkheid en over rolstoel- en scootmobielgebruik in het museum. Informatie over toegankelijkheid met kinderwagens en buggy's vind je hier.

    Begeleiders (op vertoon van een OV-begeleiderskaart) en geregistreerde hulp- en geleidehonden zijn natuurlijk van harte welkom en kunnen kosteloos mee het museum in.

  • Waar kan ik mijn bagage kwijt tijdens mijn museumbezoek?

    Paraplu's en tassen die groter zijn dan A4-formaat mogen niet mee de tentoonstellingszalen in. Je kunt je spullen kwijt in de gratis kluisjes (inworp 1 euromunt met teruggave, of vraag naar de speciale muntjes bij de Infobalie) bij de garderobe.

  • Is er een café in het museum?

    Grandcafé Krul is te vinden in het hart van het oude museumgedeelte. Hier kun je koffie drinken met gebak, maar ook maaltijdsalades, sandwiches en bittergarnituur staan op het menu. De openingstijden van het café en het museum zijn gelijk, namelijk dinsdag tot en met zondag tussen 11.00 en 17.00 uur.

  • Kun je winkelen in het Drents Museum?

    Jazeker. Het Drents Museum heeft een prachtige Museumshop met een uiteenlopend assortiment van originele cadeaus, exclusieve designartikelen, leuke souvenirs en bijzondere boeken. De openingstijden van de Museumshop zijn gelijk aan die van het museum, namelijk dinsdag tot en met zondag van 11.00 tot 17.00 uur.

  • Welke tentoonstellingen zijn er nu te zien?

    Het Drents Museum heeft altijd een aantal wisselende tentoonstellingen. Klik hier voor een overzicht van de huidige tentoonstellingen. Bekijk ook onze vaste collectie.